CARU haalt beste uit Lync

met Enterprise Voice

logo IDB Groep Woerden

IDB4ict is onderdeel van IDB Groep

IDB4ict is onderdeel van IDB Groep

CARU Containers is Europees marktleider in verkoop, verhuur en leasing van containers. Met vestigingen in meer dan acht landen en partners door heel Europa, Azië, Afrika en Noord- en Zuid Amerika ligt de communicatie in dit bedrijf letterlijk nooit stil. Als een van de meest toonaangevende en vernieuwende containerleveranciers investeert het bedrijf dan ook voortdurend in verdere uitbreiding en vernieuwingen.

 

Enterprise Voice

Om altijd en overal met collega’s en klanten contact te kunnen leggen, groeide bij CARU de vraag naar flexibeler werken. De organisatie koos voor een implementatie van Lync, dat plaats- en tijdonafhankelijk communiceren mogelijk maakt. Vervolgens is Lync met Enterprise Voice bij CARU geïmplementeerd als volwaardige telefooncentrale (PBX) van hoogwaardige geluidskwaliteit.

 

Met Lync Enterprise Voice kunnen werknemers met Lync zowel intern als naar traditionele telefoonnummers buiten hun organisatie bellen. Zij beschikken hierbij over alle telefoniemogelijkheden, zoals: telefoonboek, beantwoorden, wisselgesprek, in de wacht plaatsen, doorschakelen, doorverbinden en omleiden naar mobiel, voicemail of chatgesprek.

 

Implementatie

Uit ontevredenheid over haar IT-leverancier, onder andere over de wijze waarop Lync was geïmplementeerd, heeft CARU een Lync specialist ingeschakeld en een quick scan laten uitvoeren door IDB Groep. Met de quick scan zijn alle problemen in kaart gebracht, waarna een plan is opgesteld om de problemen en ontevredenheid bij de gebruikers op te lossen. IDB Groep heeft allereerst belangrijke dialing rules aangepast waardoor de belroutering weer zoals gewenst verloopt. Daarnaast is Lync mobile en Lync federatie mogelijk gemaakt.

 

Gebruikerstraining

Nadat het technische gedeelte van de implementatie was afgerond konden de werknemers met Lync aan de slag. Door het geven van een training op maat zijn de medewerkers enthousiast gemaakt over het gebruik ervan. Frank Luteijn, Sales manager bij IDB Groep: “Het is belangrijk dat een ICT-oplossing breed in de organisatie gedragen wordt. Een gebruikerstraining van Lync helpt hierbij.”

 

Tijdens de training zijn de gebruikers geïnformeerd over de verschillende communicatiemogelijkheden van Lync. Daarnaast zijn de gebruikersinstellingen van elke medewerker op maat ingesteld. Hierbij is per gebruiker gekeken wat de gewenste actie moet zijn in een bepaalde situatie. Denk hierbij aan de tijdsduur waarna een voicemail moet worden gestart, of naar welke collega of afdeling een inkomend gesprek moet worden doorgestuurd. Doordat men kan instellen dat een telefoontje op elk gewenst apparaat binnenkomt, loopt men gesprekken nooit meer mis.

 

Resultaat

De uitvoerige  implementatie van Lync heeft er - samen met de gebruikerstraining  - voor gezorgd dat CARU nu optimaal gebruik kan maken van alle communicatiemogelijkheden die Lync biedt. Het resultaat mag er zijn: enthousiaste gebruikers, die slimmer communiceren en efficiënter samenwerken.

 

IDB4ict

Home

Blog

Informatie

 

 

 

IDB4ict

onderdeel van IDB Groep

IDB Groep

Vijzelmolenlaan 2

3447 GX Woerden

Nederland

 

T: +31 348 465500

W: www.idbgroep.nl

E: info@idbgroep.nl

logo IDB Groep Woerden

Copyright © IDB Groep

Disclaimer | Privacy en Cookie statement